tirsdag 13. september 2011

Ved vannkanten nedenfor Røvollen

Reinsdyr, litt uskarpt
 bilde
Vi fant ut at plassen vi hadde funnet var så bra at vi ble her en dag til. Dette var dagen da storfisken skulle på krokn. Alt rundt oss lå til rette for at dette skulle gå bra. På morgenen ble vi vekket av reinsdyr som gikk mellom teltene våre. Espen så ut lufteluken i teltet og så rett i bena på et reinsdyr. Han trodde først det var jeg som var på utsiden. Utover dagen så vi utallige reinsdyr ved leirplassen. På det meste kom det en flokk på sikkert godt over 50 stykker. Det er fantastisk å være så nære innpå dyr i skogen. Jeg har hørt at deler av stammen av rein i femundsmarka er tamrein, og noe villrein. Etter det jeg kunne se kunne jeg ikke se no merking på noen av de vi så. Om det var tam eller villrein får være det samme. En opplevelse var det iallefall !

Utsikt fra teltet

Så var det tilbake til fiskingen da. For å gjøre en lang historie kort, og for å ikke ha med for mange stygge ord, så ja som dere skjønner. Det ble ikke en fisk ! Vi prøvde i flere timer, og med alt vi hadde med av utstyr. Sluk, mark, spinner, wobbler, flue osv osv. Men nei, ikke så mye som et napp engang. Vi gikk også en tur opp til Roasten for å prøve der, men samme var det her. Utpå dagen snakket vi mer flere som kom innom oss for å slå av en prat. Og de fortalte samme historien, ikke fisk å få der heller. Noen vi snakket med hadde hørt at det hadde vært noen for et par uker siden som hadde fått masse fisk. Vi kom altså på feil tid.......
Det gikk med mange minutter på filming denne dagen til å fortelle om hvor elendig fiskelykken var.

Ellers ble dagen tilbrakt rundt leirplassen, med god fyr på bålet og godt drikke :) Man lar seg jo ikke knekke helt av at fiskelykken ikke er helt med. Mon tro om Monsen hadde fått fisk på samme tiden.....