mandag 20. juni 2011

Pakking til turen

Pakkingen til Femundsmarka har allerede startet. Det meste er i sekken og klart for avreise. Det er bare småting som gjenstår. Enkelte ting må tas opp igjen for å legge til og trekke fra utstyr. Forskjellen fra turen til Trillemarka i fjor er stor. Jeg har kjøpt meg ny sekk. Istedenfor en 80 liters sekk har jeg kjøpt Bergans Alpinist 130 liter. Planen min er at alt skal opp i sekken untatt fiskestanga og liggeunderlaget. Hadde jeg kjøpt en mindre stang og et annet underlag hadde jeg nok fått alt i sekken. For ordens skyld har jeg også brukt pakkposer ( Sea to summit ) til det meste av utstyret. Det er også enkelte andre ting jeg har valgt å ikke ta med til Femundsmarka, da jeg ikke hadde så mye brukt for det i fjor. Blandt annet har jeg ikke tankt til å ta med meg speilrefleks kamera i år. Selv om dette tar noe bedre bilder enn kompaktkamera. Problemet er at det er litt ekstra vekt og det tar en del plass. Det er lettere å ha kompaktkamera liggenede i lommen. Selv om ikke kvaliteten er lik som speilrefleks er bildene gode nok for min bruk.

Bilder og mer info kommer senere !

Christian

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar