onsdag 23. mars 2011

Gamle ting kommer til nytte !

Jeg tenkte jeg skulle ta for meg en liten ting som kan være til nytte når man er på tur. Mange sverger til å ha med fyrstikker på tur. Dette er vel og bra. Men problemet er hvis regnet virkelig setter inn, og man ikke har passet på å ha fyrstikkene et tørt sted.

Et godt tips på veien er å se om du har en gammel filmrull eske liggene (se bilde). Har du ikke dette, kan du kanskje se hos foreldre eller andre som ikke er født inn i dagens teknologi.

Disse boksene er vanntette og rommer fint fyrstikker og holder dem tørre under turen. Hvis du skal være borte lenge ville jeg anbefalle å ha med flere, evt ha en boks som reserve.

Dette er ikke noe man bør gjøre mye greier ut av. Lignene produkter får man kjøpt i butikker der du kjøper utstyr til turene dine ellers. Men hvofor kjøpe når man allerede har eller kan få tak i ?


2 kommentarer:

  1. Genialt:) dette har jeg faktisk aldri tenkt på, nå er det hjem til morsan og farsan å leite i skuffene:) hehe

    SvarSlett
  2. hehe, ja det enkle er ofte det beste! :D Men er lurt å ikke bare ta med fyrsikkene, må huske å rive av tennstripa også :)

    SvarSlett