tirsdag 18. januar 2011

Utstyr tips !

Alaska - Sokken


Dette kar kanskje ikke det mest spenstige tipset, men jeg skriver litt om det alikevel. Bildet dere ser er av en sokk (for de som ikke så det). Denne sokken er av 80% ull, 18% Polyamid og 2%Lycra. Som alle vet er det ingenting eller lite som kan måle seg med ull. Selv om det er mye ull i sokken har den god passform. Den former seg godt etter foten etter noen timers bruk. Jeg er usikker på holdbarheten på denne sokken da jeg kjøpte den i sommer. Etter dette har det blitt flere par, ettersom jeg likte denne type sokk. Sokkene ble brukt på turen i Trillemarka sommeren 2010. De tok opp mye vann (og svette) og var behagelig å ha på føttene selv om det var varmt. Jeg kan anbefalle sokken på det varmeste ! Prisen for et par er på hele 45 kr. Det er ikke mye å snakke om for å holde seg varm på bena.

Jeg er usikker på hvor man kan få kjøpt den ellers i landet, men i Vetsfold får man iallefall kjøpt den på Villmark i Larvik ! Trykk her for å komme til hjemmesiden dems ! De har mye rart i denne butikken, og har en veldig hyggelig betjening ! ;)

Jeg velger å ikke bruke noe terningkast eller noe, syntes dette blir for dumt. Velger heller å si litt om produktet. Folk er forskjellig og man får vurdere selv. Det er iallefall en liten pris for å teste sokken.

Løp å kjøp ! ;)

1 kommentar:

  1. Denne typen sokk er den samme som jeg bruker.
    Jeg har betalt 70kr pr. par hos forsvarsbrukt.no.

    jeg er også kanonfornøyd med denne sokken.

    Jeg kommer til å følge med på hva dere driver med utover jeg også:)

    Villmarkshilsen

    Øivind Dennis

    Stallerudturer

    SvarSlett